Té com a marc teòric les propostes de la pedagogia sistèmica:
Establir ponts de comunicació entre els diferents contexts educatius, entre la família i l’escola, i entre l’escola i la comunitat educativa, tenint present que tots formen part d’un sistema, d’una xarxa que interrelaciona.
Promocionar l’existència d’una atmosfera saludable a l’escola establint unes estructures de funcionament que assegurin l’aplicació del que s’aprèn.
Aportacions del model humanista:
Les situacions d’ensenyament- aprenentatge són contextualitzades, significatives i funcionals. Promouen el pensament crític per part de l’alumne.
Aportacions del model constructivista:
Planificar activitats amb la participació activa i la implicació personal de l’alumne en el seu procés d’aprenentatge.
Es plantegen estratègies per implicar a l’alumnat en el propi procés de construcció del coneixement, partint d’un mateix i prenent consciència de l’entorn social.
Es promocionen moments de reflexió per aclarir i consolidar els aprenentatges i prendre’n consciència i motivar el continuar aprenent.
___________________________________________________________
OBJETIUS
PEDAGÒGICS:
- Millorar l’expressió i la comprensió en llengua catalana i castellana.
- Adquirir una bona fluïdesa lectora.
- Potenciar l’ús de la llengua anglesa.
- Conèixer diferents llenguatges comunicatius: musical, audiovisual, corporal i artístic.
- Millorar les diferents habilitats matemàtiques.
- Potenciar la investigació científica, l’observació i la manipulació.
- Conèixer l’entorn natural i cultural proper.
- Participar en activitats físiques i/o esportives.
- Potenciar l’ús de les noves tecnologies.
- Fomentar l’intercanvi i les activitats de relació entre els alumnes de diferents nivells.
- Incidir en el respecte entre els membres de la comunitat educativa.
- Promoure valors d’una societat democràtica: participació, diàleg, responsabilitat…
- Promoure hàbits de salut positius i el respecte pel medi ambient.
- Potenciar la convivència i l’autonomia personal.
- Vetllar per la igualtat d’oportunitats.
- Adequar el currículum a aules composades per diversos nivells.
EQUIP DE MESTRES:
- Propiciar el diàleg i el consens.
- Participar en activitats de formació.
- Participar en projectes comuns.
- Col·laborar en activitats amb les entitats locals.
- Afavorir la coordinació entre les llars d’infantil del municipi i l’escola, igual que amb l’IES, en el pas a la secundària.
FAMÍLIES:
- Potenciar la relació família-escola.
- Afavorir la relació escola-municipi.
- Organitzar activitats de lligam escola-família
- Afavorir la participació de la família en el seguiment educatiu dels alumnes.
- Promoure la col·laboració i participació directa de l’AMPA.